2016-04-27
Позаурочна діяльність з іноземних мов допомагає задовольняти потребу дітей і молоді у неформальному спілкуванні. Успіх позаурочної роботи залежить не тільки від активності учнів, але і від педагогічного впливу, уміння вчителя додати інтересам вихованців суспільно корисну спрямованість.
Один із нестандартних підходів для забезпечення якісного навчання дітей мовам та здійснення позакласної роботи — це створення літніх таборів з іноземних мов.
Такі табори покликані спонукати школярів практично застосовувати знання мов, отриманих протягом навчального року. У таборах діти матимуть можливість спілкуватися іноземними мовами та застосовувати їх у різних формах діяльності (ігрових і концертних програмах, театральних виставах тощо).
Літні мовні табори будуть працювати під час найдовших канікул, коли школярі потребують відпочинку. Саме тому вивчення іноземних мов у жодному разі не повинно перетворюватися на продовження навчального процесу. Основна мета мовних таборів — зацікавити учнів іноземними мовами та сприяти самостійній підготовці вдома.
Принципи діяльності літнього мовного табору з іноземної мови – це початкові положення, які визначають вимоги до змісту, методів і організаційних форм організації роботи учнів. Вони відповідають цілям і завданням всієї організації роботи з іноземної мови в школі та ілюструють суть педагогічної діяльності вчителя – організатора позакласної роботи учнів. Основними принципами діяльності літнього мовного табору є:
- принцип зв’язку навчання з життям;
- принцип комунікативної активності учнів;
- принцип зв’язку позакласної роботи з уроками іноземної мови.
Завдання мовного табору — показати дітям інший, відмінний від шкільного стиль викладання, де акцент ставиться на практичній частині та знаннях, які можна застосувати пізніше і в інших областях. Це дуже відрізняється від звичного багатьом батькам теоретичного підходу до освіти. Саме через таку діяльність діти істотно розширюють свій кругозір і дізнаються багато нового.
Під час перебування у літніх мовних таборах дитина зможе:
- здобути необхідні мовні навички;
- непомітно подолати мовний бар'єр;
- удосконалити свою розмовну мову;
- поєднати навчання із захопливим відпочинком;
- найголовніше — отримати мотивацію для подальшого удосконалення знання іноземної мови.
Щодо структурування діяльності літніх мовних таборів, то учнів потрібно розподілити по групах залежно від їхнього віку та рівня знання іноземної мови. З урахуванням цього іншомовна діяльність школярів ведеться за різними напрямками. Така система дозволяє дитині відчувати себе комфортно в групі однолітків, які відповідають її рівню.
Фахівці Міністерства освіти і науки України та експерти міжнародних організацій пропонують систему роботи з проектами літніх мовних таборів, що передбачає відпрацювання всіх видів мовленнєвої діяльності в цікавій ігровій формі, розрахованій на різні рівні мовленнєвої компетенції – від А1 до В2.
Для того, щоб усі плюси перебування дитини в мовному таборі спрацювали, необхідно зробити правильний вибір місця проведення. Крім з’ясування особливостей школи, де розташований табір, програми навчання, запропонованої в ньому, необхідно звернути увагу на кілька важливих моментів, таких як:
- особливості інфраструктури табору (майданчики для масових заходів, комп'ютери, доступ в Інтернет та ін.);
- кількість дітей у загоні й кількість вожатих (традиційно для мовних таборів 1-2 вожатих на 12-15 дітей);
- особливості організації охорони території та забезпечення безпеки відпочинку, протипожежного забезпечення;
- кількість занять на день, компетентність викладацького складу, присутність у таборі перевірених і надійних носіїв мови, які мають допуск і дозвіл на спілкування та роботу з дітьми.
- вивчення іноземної мови у таборі / загоні організовувати у формі невимушеного спілкування.
- навчальну діяльність поєднувати з мистецькою, спортивною та розважальною (з широким використанням ігор на свіжому повітрі, конкурсів,квестів, проектів, театральних постановок, шоу, тощо).
- враховуючи вікові особливості молодших школярів, тривалість мовних занять та заходів планувати в обсязі 3-х годин на день.
- для роботи у таборі використовувати навчально-методичні комплекси та веб-сайти автентичних видавництв.
- створити сторінку «Щоденник табору» на сайті навчального закладу, де розміщувати фото та висвітлювати яскраві події.
- програму мовного табору укладати із зазначенням основного тематичного напряму кожного дня, змісту та тривалості заходів, що проводяться. Оформлення орієнтовно можназдійснювати за наступним зразком:
№ | Дата | Тематичний напрям | Зміст роботи | Тривалість |
1. | 02.06. | День знайомств | Ігри «Побачення всліпу» / «Потяг»/ «Клубочок». Виготовлення візитівки загону (емблеми, плакату, слогану, беджів) Розмовний клуб Вивчення пісень Оформлення сторінки портфоліо про день у таборі Щоденник табору (відгуки про день у таборі (діти, батьки) | 45хв 45 хв 30 хв 30хв 15хв 10 хв |
2. | 03.06. | День талантів | Конкурс «Зірка караоке» / Флешмоб / Майстер-клас з професіоналом · Тренувально-підготовчий етап · Конкурсний етап · Нагородження переможців Дизайн-студія «Умілі ручки» Фотовернісаж Оформлення сторінки портфоліо про день у таборі Щоденник табору (відгуки про день у таборі (діти, батьки) | 30 -45хв 20 – 30 хв 10 хв 45 хв 30 хв 15 хв 10 хв |
Список ресурсних центрів
щодо організації та проведення літніх мовних таборів
Міністерство освіти і науки України | |
Корпус миру в Україні | http://ukrainian.ukraine.usembassy.gov/uk/peace-corps.html Контактна інформація: Тамара Придатко, директор Проекту Освіта Корпусу Миру США в Україні. Тел.:(044)391-66-26; (044)391-66-20; факс: (044) 391-66-21; моб: + 038 050-331-12-38 Тетяна Гайдук, керівник Проекту «Викладання англійської мови як іноземної» Корпус Миру США в Україні тел.: (044)391-66-27; моб.: 050 357- 44-13 |
Британська Рада в Україні | |
Видавництво «Макміллан Ед’юкейшн» | |
Видавництво «Пірсон» (Велика Британія) | Директор представництва Марина Павлівна Малигіна marina.malygina@pearson.com.ua (тел. +38 067 441-53-21) Директор (Дінтернал) Альона Анатоліївна Зарахович (тел. +38050 353-79-37). |
Видавництво «Оксфорд Юніверсіті Прес» | Anna Moris Area Manager Oxford University Press Ukraine Vul. Volodymyrska, 69, office 321 Kyiv 01033, Ukraine Tel +380 44 287 4734 Fax +380 44 2542955 |
| |
| |
| |
|
Підготувала завідувач РМК О.В. Загорулько