• Ви знаходитесь тут:

  • Головна
  • Новини
  • Методичні рекомендації щодо організації діяльності літніх мовних таборів/ загонів у 2015/2016 н.р.

Методичні рекомендації щодо організації діяльності літніх мовних таборів/ загонів у 2015/2016 н.р.

2016-04-27

/Files/images/images.png

Методичні рекомендації щодо організації діяльності літніх мовних таборів/ загонів у 2015/2016 н.р.

Позаурочна діяльність з іноземних мов допомагає задовольняти потребу дітей і молоді у неформальному спілкуванні. Успіх позаурочної роботи залежить не тільки від активності учнів, але і від педагогічного впливу, уміння вчителя додати інтересам вихованців суспільно корисну спрямованість.

Один із нестандартних підходів для забезпечення якісного навчання дітей мовам та здійснення позакласної роботи — це створення літніх таборів з іноземних мов.

Такі табори покликані спонукати школярів практично застосовувати знання мов, отриманих протягом навчального року. У таборах діти матимуть можливість спілкуватися іноземними мовами та застосовувати їх у різних формах діяльності (ігрових і концертних програмах, театральних виставах тощо).

Літні мовні табори будуть працювати під час найдовших канікул, коли школярі потребують відпочинку. Саме тому вивчення іноземних мов у жодному разі не повинно перетворюватися на продовження навчального процесу. Основна мета мовних таборів — зацікавити учнів іноземними мовами та сприяти самостійній підготовці вдома.

Принципи діяльності літнього мовного табору з іноземної мови – це початкові положення, які визначають вимоги до змісту, методів і організаційних форм організації роботи учнів. Вони відповідають цілям і завданням всієї організації роботи з іноземної мови в школі та ілюструють суть педагогічної діяльності вчителя – організатора позакласної роботи учнів. Основними принципами діяльності літнього мовного табору є:

- принцип зв’язку навчання з життям;

- принцип комунікативної активності учнів;

- принцип зв’язку позакласної роботи з уроками іноземної мови.

Завдання мовного табору — показати дітям інший, відмінний від шкільного стиль викладання, де акцент ставиться на практичній частині та знаннях, які можна застосувати пізніше і в інших областях. Це дуже відрізняється від звичного багатьом батькам теоретичного підходу до освіти. Саме через таку діяльність діти істотно розширюють свій кругозір і дізнаються багато нового.

Під час перебування у літніх мовних таборах дитина зможе:

- здобути необхідні мовні навички;

- непомітно подолати мовний бар'єр;

- удосконалити свою розмовну мову;

- поєднати навчання із захопливим відпочинком;

- найголовніше — отримати мотивацію для подальшого удосконалення знання іноземної мови.

Щодо структурування діяльності літніх мовних таборів, то учнів потрібно розподілити по групах залежно від їхнього віку та рівня знання іноземної мови. З урахуванням цього іншомовна діяльність школярів ведеться за різними напрямками. Така система дозволяє дитині відчувати себе комфортно в групі однолітків, які відповідають її рівню.

Фахівці Міністерства освіти і науки України та експерти міжнародних організацій пропонують систему роботи з проектами літніх мовних таборів, що передбачає відпрацювання всіх видів мовленнєвої діяльності в цікавій ігровій формі, розрахованій на різні рівні мовленнєвої компетенції – від А1 до В2.

Для того, щоб усі плюси перебування дитини в мовному таборі спрацювали, необхідно зробити правильний вибір місця проведення. Крім з’ясування особливостей школи, де розташований табір, програми навчання, запропонованої в ньому, необхідно звернути увагу на кілька важливих моментів, таких як:

- особливості інфраструктури табору (майданчики для масових заходів, комп'ютери, доступ в Інтернет та ін.);

- кількість дітей у загоні й кількість вожатих (традиційно для мовних таборів 1-2 вожатих на 12-15 дітей);

- особливості організації охорони території та забезпечення безпеки відпочинку, протипожежного забезпечення;

- кількість занять на день, компетентність викладацького складу, присутність у таборі перевірених і надійних носіїв мови, які мають допуск і дозвіл на спілкування та роботу з дітьми.

- вивчення іноземної мови у таборі / загоні організовувати у формі невимушеного спілкування.

- навчальну діяльність поєднувати з мистецькою, спортивною та розважальною (з широким використанням ігор на свіжому повітрі, конкурсів,квестів, проектів, театральних постановок, шоу, тощо).

- враховуючи вікові особливості молодших школярів, тривалість мовних занять та заходів планувати в обсязі 3-х годин на день.

- для роботи у таборі використовувати навчально-методичні комплекси та веб-сайти автентичних видавництв.

- створити сторінку «Щоденник табору» на сайті навчального закладу, де розміщувати фото та висвітлювати яскраві події.

- програму мовного табору укладати із зазначенням основного тематичного напряму кожного дня, змісту та тривалості заходів, що проводяться. Оформлення орієнтовно можназдійснювати за наступним зразком:

Дата

Тематичний напрям

Зміст роботи

Тривалість

1.

02.06.

День знайомств

Ігри «Побачення всліпу» / «Потяг»/ «Клубочок».

Виготовлення візитівки загону (емблеми, плакату, слогану, беджів)

Розмовний клуб

Вивчення пісень

Оформлення сторінки портфоліо про день у таборі

Щоденник табору (відгуки про день у таборі (діти, батьки)

45хв

45 хв

30 хв

30хв

15хв

10 хв

2.

03.06.

День талантів

Конкурс «Зірка караоке» / Флешмоб / Майстер-клас з професіоналом

· Тренувально-підготовчий етап

· Конкурсний етап

· Нагородження переможців

Дизайн-студія «Умілі ручки»

Фотовернісаж

Оформлення сторінки портфоліо про день у таборі

Щоденник табору (відгуки про день у таборі (діти, батьки)

30 -45хв

20 – 30 хв

10 хв

45 хв

30 хв

15 хв

10 хв

Список ресурсних центрів

щодо організації та проведення літніх мовних таборів

Міністерство освіти і науки України

http://mon.gov.ua/activity/litni-movni-tabori/

Корпус миру в Україні

http://ukrainian.ukraine.usembassy.gov/uk/peace-corps.html

Контактна інформація:

Тамара Придатко, директор Проекту Освіта Корпусу Миру США в Україні.

Тел.:(044)391-66-26; (044)391-66-20;

факс: (044) 391-66-21;

моб: + 038 050-331-12-38

tprvdatko@peacecorps.gоv

Тетяна Гайдук, керівник Проекту «Викладання англійської мови як іноземної» Корпус Миру США в Україні

тел.: (044)391-66-27;

моб.: 050 357- 44-13

tgkiduk@peacecorps.gov

Британська Рада в Україні

http://www.britishcouncil.org.ua/

Видавництво «Макміллан Ед’юкейшн»

http://www.macmillanenglish.com/life-skills/resources/

Видавництво «Пірсон» (Велика Британія)

Директор представництва

Марина Павлівна Малигіна

marina.malygina@pearson.com.ua

(тел. +38 067 441-53-21)

Директор (Дінтернал)

Альона Анатоліївна Зарахович

zara@internal.com.ua

(тел. +38050 353-79-37).

Видавництво «Оксфорд Юніверсіті Прес»

Anna Moris

Area Manager

Oxford University Press Ukraine

Vul. Volodymyrska, 69, office 321

Kyiv 01033, Ukraine

Tel +380 44 287 4734

Fax +380 44 2542955

Anna.Morris@oup.com

www.oup.com/elt

Підготувала завідувач РМК О.В. Загорулько

Кiлькiсть переглядiв: 95